Δωρίδα



Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

«Πρέπει άμεσα ο δήμος να πάψει να λειτουργεί σαν ΄΄μαγαζί΄΄

Συνέντευξη του δημοτικού συμβούλου Δήμου Δωρίδος Κώστα Κουτσούμπα στην εφημερίδα «Η Ώρα της Φωκίδας»

164447_228928830610535_1020499482_nΣε εκτεταμένη συνέντευξη του στην εφημερίδα «Η Ώρα της Φωκίδας», ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Κουτσούμπας, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει ο Δήμος Δωρίδος, στις απευθείας αναθέσεις του Δημάρχου Γιώργου Καπεντζώνη, καθώς και στην επιλογή υποψηφίου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του προσεχούς Μαΐου.
Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Καποδιστριακοί ή καλλικρατικοί δήμοι και γιατί;
Κ. Κουτσούμπας: Η συνένωση των τεσσάρων ΄΄Καποδιστριακών΄΄ Δήμων Βαρδουσίων-Ευπαλίου-Λιδωρικίου-Τολοφώνος και η εφαρμογή του ΄΄Καλλικράτη΄΄ με τη δημιουργία του Δήμου Δωρίδος, έγινε από τους κυβερνώντες της εποχής δίχως σχεδιασμό. Δεν έλαβαν υπόψη τους μια σειρά παραμέτρων που θα επηρέαζαν και δυστυχώς στη πράξη αποδείχτηκε ότι επηρεάζουν ακόμη και σήμερα το κοινωνικό ιστό και γενικά τη ποιότητα ζωής των συνδημοτών μας. Παράδειγμα, δεν έλαβαν υπόψη τους το γεωμορφολογικό ανάγλυφο της περιοχής μας, τις μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των οικισμών, το επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και τις διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες που υπάρχουν τόσο στη παραλιακή όσο και την ορεινή Δωρίδα, τις οποίες και οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε. Πιστεύω ότι ο σωστότερος σχεδιασμός για τη Δωρίδα, θα ήταν η δημιουργία δύο ΄΄Καλλικρατικών΄΄ Δήμων, ενός ορεινού με τη συνένωση των πρώην Δήμων Λιδωρικίου και Βαρδουσίων και ενός παραλιακού με τη συνένωση των πρώην Δήμων Ευπαλίου και Τολοφώνος. Εξάλλου και στο σχέδιο ΄΄Καλλικράτης΄΄ προβλεπόταν η δημιουργία ορεινών δήμων, δυστυχώς όμως η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και η βουλευτής κα. Παπαθανάση για καθαρά πολιτικούς λόγους, δεν ενστερνίστηκαν αυτές μας τις απόψεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σε ποιους τομείς θεωρείτε ότι ωφελήθηκε η περιοχή σας από τις συγχωνεύσεις και σε ποιους έχασε προνόμια που υπήρχαν στους ΟΤΑ, αλλά και στις υπηρεσίες που παρείχαν;
Κ. Κουτσούμπας: Αν λέγοντας ΄΄περιοχή΄΄ αναφέρεστε στο πρώην Δήμο Λιδωρικίου, θα σας απαντήσω ευθέως ότι η περιοχή μας μόνο χαμένη μπορεί να χαρακτηριστεί σε όλους τους τομείς. Η αφαίμαξη δημοσίων υπηρεσιών από το Λιδωρίκι είναι συνεχής. Η μεταφορά της Δ.Ο.Υ. Λιδωρικίου στην Άμφισσα, το κλείσιμο  του Ειρηνοδικείου Δωρίδας, η μεταφορά του Αρχαιολογικού Μουσείου, η συνεχής προσπάθεια υποβάθμισης των σχολικών μονάδων της περιοχής μας, η μείωση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ από και προς το Λιδωρίκι, η συνεχής υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Κέντρου Υγείας Λιδωρικίου-το μόνου Κέντρου Υγείας στην ορεινή Δωρίδα-, είναι μόνο μερικά από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής μας και υποβαθμίζουν τη ποιότητα ζωής τους. Ευτυχώς μετά από παρέμβαση της βουλευτού Φωκίδας δημιουργήθηκε Κ.Ε.Φ. στο Λιδωρίκι, ώστε να είναι εφικτή η πραγματοποίηση συναλλαγών των πολιτών.
Τώρα όσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το Δήμο Δωρίδας, η κατάσταση δεν είναι καλλίτερη. Παράδειγμα τα απλά προβλήματα της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι δημότες, Λόγω της έκτασης που καταλαμβάνει ο Δήμος Δωρίδας και της υποστελέχωσης της Τεχνικής Υπηρεσίας, τόσο σε προσωπικό όσο και σε εξοπλισμό, γίνεται δύσκολη η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Δεν είναι σπάνιο, το εναντίον θα έλεγα,  Πρόεδροι Τοπικών Κοινοτήτων να εκλιπαρούν το Δήμο να τους στείλει κάποιο χωματουργικό μηχάνημα ώστε να καθαρίσουν δρόμους στα όρια των κοινοτήτων τους ή να περιμένουν για εβδομάδες, για να μην πω για μήνες για να αλλάξουν λαμπτήρες ή να επισκευάσουν βλάβες στο δημοτικό φωτισμό. Πολλοί Πρόεδροι, λόγω του ότι ο Δήμος δεν μπορεί να επέμβει άμεσα για την επισκευή βλαβών ή συντήρησης υποδομών, αναγκάζονται να πληρώνουν από τη τσέπη τους για τις επισκευές αυτές. Η μερική ενεργοποίηση της πάγιας προκαταβολής προς τους Προέδρους Τοπικών Κοινοτήτων, στην οποία προχώρησε ο Δήμος Δωρίδος, δεν έλυσε οριστικά το πρόβλημα καθότι μέχρι και σήμερα ο Δήμος έχει οφειλές προς τους Προέδρους από μεροκάματα που αυτοί έχουν πληρώσει για διάφορες εργασίες που πραγματοποίησαν στα χωριά τους.
ΕΡΩΤΗΣΗ:Οι αποτυχίες και οι παθογένειες σε τι βαθμό οφείλονται κατά τη γνώμη σας σε εξωγενείς παράγοντες και σε τι βαθμό στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή;
Κ. Κουτσούμπας: Όπως σας προείπα ο χωροταξικός σχεδιασμός του ΄΄Καλλικράτη΄΄ στη Δωρίδα, αλλά επίσης η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών με τη περικοπή πόρων προς τη τοπική αυτοδιοίκηση (ΚΑΠ, ΣΑΤΑ κ.λπ.),   δημιούργησαν προβλήματα στη λειτουργία του Δήμου Δωρίδος.
Μεγάλο όμως μερίδιο ευθύνης φέρει η σημερινή δημοτική αρχή και προσωπικά ο κ. Δήμαρχος, γιατί ενώ ο Δήμος Δωρίδος εμφανίζεται με ένα σημαντικό οικονομικό αποθεματικό, ο κ. Δήμαρχος ενεργεί ως οικονομικός διευθυντής τραπεζικού ιδρύματος, παρακρατώντας πόρους που έπρεπε να αποδίδει σε τοπικές κοινότητες και αποδίδοντας πόρους που δεν δικαιούνται σε άλλες.
Παρά τα μεγάλα λόγια, τις υποσχέσεις προς όλους, ο κ. Καπεντζώνης έχει αποτύχει παταγωδώς στην υλοποίηση όλων αυτών που ευαγγελιζόταν προεκλογικά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σας έχουμε δει κατ’ επανάληψη να βγαίνετε μπροστά ασκώντας σκληρή κριτική στο Δήμαρχο, κυρίως για τις αναθέσεις. Είστε όμως άνθρωπος με εμπειρία, πιστεύετε ότι ένας δήμος μπορεί να λειτουργήσει αν δεν γίνονται και αναθέσεις, τουλάχιστον για την αντιμετώπιση άμεσων ζητημάτων;
Κ. Κουτσούμπας: Οι απευθείας αναθέσεις λειτουργούν ως συμπλήρωμα του τεχνικού προγράμματος ενός δήμου και όχι ως υποκατάστατο αυτού.
Στο Δήμο Δωρίδος έχουμε το παράδοξο εδώ και τρία χρόνια να μην υλοποιείτε το ψηφισμένο από το δημοτικό συμβούλιο τεχνικό πρόγραμμα.
Αντιθέτως με απόφαση Δημάρχου και πολλές φορές χωρίς να έχουν συζητηθεί στην αρμόδια οικονομική επιτροπή του δήμου, αιφνιδιάζοντας ακόμη και τους δημοτικούς συμβούλους της παράταξής του οι οποίοι δηλώνουν άγνοια, με διάφορες προφάσεις έργα που τα βαπτίζουν ως εργασίες ή προμήθειες γίνονται – με απόφαση Δημάρχου – με απευθείας ανάθεση.
Ας μας απαντήσει ο κ. Καπεντζώνης πόσα έργα ή προμήθειες έγιναν μέσω τεχνικού προγράμματος και πόσα με απευθείας αναθέσεις. Ας μας απαντήσει ποιο είναι το συνολικό ποσό που διατέθηκε για έργα και προμήθειες μέσω τεχνικού προγράμματος. Δεν είναι τυχαίο ότι το ύψος των απευθείας αναθέσεων την τριετία Καπεντζώνη, άγγιξε και ξεπέρασε το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Μήπως θυμάστε τι ανέφερε προεκλογικά ο κ. Καπεντζώνης για τις απευθείας αναθέσεις, μήπως θυμάστε πως χαρακτήριζε τους πρώην δημάρχους;
Μήπως θυμάται ο ίδιος τι ανέφερε;
Να σας θυμίσω και να θυμίσω και στον κ. Δήμαρχο τι ευαγγελιζόταν προεκλογικά για να υφαρπάξει τη ψήφο των δημοτών. Έλεγε ο κ. Καπεντζώνης: «Πρέπει άμεσα ο δήμος να πάψει να λειτουργεί σαν ΄΄μαγαζί΄΄ για την εξυπηρέτηση προσωπικών και κομματικών συμφερόντων. Πρέπει να μπει τέλος στο καθεστώς αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης που χαρακτηρίζει μέχρι τώρα τον τρόπο εκτέλεσης έργων και προμηθειών απ’ τους δήμους. Δεν θα πρέπει να ανεχθούμε νοοτροπίες που οδήγησαν στα πρόθυρα της χρεωκοπίας το θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και την ίδια τη χώρα μας. Από την επομένη των εκλογών σταματά το σάπιο καθεστώς της αδιαφάνειας, που δυστυχώς μέχρι σήμερα διατρέχει τη Δωρίδα. Εμείς θα εξοικονομήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα για να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας, με καλύτερη διαχείριση των κονδυλίων και όχι τεμαχίζοντας τα σε εκατοντάδες μικρά έργα για απευθείας αναθέσεις σε ημέτερους».
Όπως καταλαβαίνεται δεν υπάρχει συνέχεια μεταξύ των λόγων και των έργων του κ. Καπεντζώνη.
Και πέρυσι, αλλά και φέτος κατά τη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. δήμαρχος χαρακτήρισε το τεχνικό πρόγραμμα ‘’πρόγραμμα των Προέδρων΄΄, καθότι ενέταξε στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Δωρίδος όλες τις προτάσεις των Προέδρων και των Τοπικών Συμβουλίων των χωριών της Δωρίδας. Ας μας αναφέρει ποιο είναι το ποσοστό του ΄΄τεχνικού προγράμματος των Προέδρων΄΄ που υλοποίησε κατά τη περσινή χρονιά, αλλά παράλληλα να μας πει ξεκάθαρα χωρίς περιστροφές και ποια έργα θα ΄΄σπάσει΄΄ ώστε αυτά να γίνουν με απευθείας ανάθεση δημάρχου. Όπως επίσης να μας πει σε ποιο ύψος υπολογίζει μέχρι το τέλος της θητείας του ότι θα φτάσει το χρηματικό ποσό των απευθείας αναθέσεων με απόφαση δημάρχου, χωρίς απόφαση της οικονομικής επιτροπής και μάλιστα χωρίς να δίνει λόγο ούτε στους δημοτικούς συμβούλους της παράταξής του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Δεν είναι πρώτη φορά που ασχολείστε με την αυτοδιοίκηση, στο παρελθόν συμμετείχατε σε συνδυασμούς πλειοψηφίας και μάλιστα με επιτυχία. Δεν κάνατε χρήση το εργαλείο των αναθέσεων ή απλά δεν κάνατε κατάχρηση, περιοριζόμενοι σε προβλήματα που έχριζαν άμεσης αποκατάστασης;
Κ.Κουτσούμπας: Σας επαναλαμβάνω ότι οι αναθέσεις λειτουργούν ως συμπλήρωμα του τεχνικού προγράμματος και για να επιλύουν άμεσα προβλήματα και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι ο κανόνας. Η κατάχρηση που έχει κάνει η σημερινή δημοτική αρχή στις απευθείας αναθέσεις δεν έχει προηγούμενο.
Τελικά ο κ. Καπεντζώνης  έχει καταντήσει συνώνυμο της έννοιας «απευθείας ανάθεση».
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι αναθέσεις είναι το μοναδικό πρόβλημα της παρούσας Δημοτικής Αρχής;
Κ. Κουτσούμπας: Σαφέστατα και όχι.
Δυστυχώς ισόρροπη ανάπτυξη στο δήμο Δωρίδος δεν υπάρχει.
Και μόνο το γεγονός ότι και οι τέσσερις Αντιδήμαρχοι του Δήμου Δωρίδος προέρχονται από τις παράκτιες Δημοτικές Ενότητες του Δήμου μας, φανερώνουν τις πραγματικές προθέσεις του κ. Δημάρχου, οι οποίες δεν είναι άλλες παρά η πλήρη απαξίωση και αποδυνάμωση του Λιδωρικίου και της ορεινής Δωρίδας.
Ο ίδιος ο κ. Δήμαρχος σε συνέντευξη του στην εφημερίδα σας δήλωσε ότι «… ο τίτλος του Αντιδημάρχου στο Δήμο Δωρίδος δεν είναι τίτλος τιμής, αλλά πολύ περισσότερο μια ακόμα θέση στο οργανόγραμμα του Δήμου, ένας ακόμα άνθρωπος που εργάζεται στον Δήμο πότε ως προϊστάμενος, πότε ως υπάλληλος και πολλές φορές ως εργάτης.».
Είχα ζητήσει από το κ. δήμαρχο να δεσμευτεί δημόσια ότι οι Αντιδήμαρχοι που επέλεξε, θα έχουν καθημερινή παρουσία στις Δημοτικές Ενότητες Βαρδουσίων και Λιδωρικίου, ώστε να φροντίζουν για τη καθημερινότητα των δημοτών.
Δεν το έπραξε. Ο νοών νοήτο.
Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τους οικονομικούς πόρους που δικαιούνται οι τοπικές κοινότητες. Συγκεκριμένα όπως είναι γνωστό κάθε τοπική κοινότητα ανάλογα με το πληθυσμό της δικαιούται αντίστοιχο ποσό από τη ΣΑΤΑ του δήμου, η οποία με απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου ή του Εκπροσώπου της Κοινότητας διατίθεται για έργα ή προμήθειες στην αντίστοιχη τοπική κοινότητα. Επίσης κάθε τοπική κοινότητα έχει ανταποδοτικά τέλη, (π.χ. από τα δικαιώματα βοσκής, τέλη ύδρευσης-άρδευσης-καθαριότητας, κ.λ.π.), τα οποία επιστρέφουν στις τοπικές κοινότητες, (γι’ αυτό εξάλλου ονομάζονται ανταποδοτικά), με τη μορφή έργων ή συντήρηση έργων, (π.χ. συντήρηση ή αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης, επέκταση δημοτικού φωτισμού, συντήρηση αγροτικών δρόμων κ.λπ.).
Τέλος κάποιες τοπικές κοινότητες έχουν έσοδα από τρίτες πηγές όπως ενοίκια κ.λ.π.
Δυστυχώς η παράταξη του κ. Δημάρχου επικαλούμενη μία ΄΄νέα φιλοσοφία΄΄, όπως συνηθίζει να αναφέρει, δεν αποδίδει σε κάθε τοπική κοινότητα αυτά που δικαιούται.
Με το να μην ονοματίζει τα έργα ανά τοπική κοινότητα, (στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου), αλλά διαχωρίζοντας τα και ομαδοποιώντας τα ανά Δημοτική Ενότητα, ο κάθε Πρόεδρος δεν είναι σε θέση να ξέρει, ανά πάσα στιγμή, το ύψος της ΣΑΤΑ που έχει ΄΄δουλευτεί΄΄ για το χωριό του. Επίσης με το να ομαδοποιεί τα έργα ανά δημοτική ενότητα, πολλές φορές οι Πρόεδροι έρχονται σε αντιπαράθεση μη γνωρίζοντας όχι μόνο το ύψος του ποσού που δικαιούνται, αλλά και το πόσο ποσοστό από το ενταγμένο έργο αντιστοιχεί στο χωριό τους.
Στα ανταποδοτικά πάλι, αντί να επιστρέφει στο κάθε χωρίο αυτό που δικαιούται, η δημοτική αρχή επικαλούμενη αόριστα κάποιες συνολικές ανάγκες των κοινοτήτων του δήμου, αποδίδει τα ανταποδοτικά όπου αυτή κρίνει σκόπιμο.
Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι με ποια κριτήρια γίνεται αυτό το μοίρασμα και πόσο διαφανεί είναι αυτά τα κριτήρια, καθότι μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει σαφή απάντηση από τη δημοτική αρχή.
Ας μας πει ο κ. Δήμαρχος τι θα απαντήσει στο κτηνοτρόφο ο οποίος πληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις του προς το δήμο, (τέλη βοσκής-ύδρευσης-κ.λ.π.), αλλά δεν μπορεί να πάει στο μαντρί του γιατί έγινε κατολίσθηση ή λόγω βροχοπτώσεων έκλεισε ο αγροτικός δρόμος και από το δήμο του απαντούν ότι δεν έχουν πετρέλαιο για να στείλουν μηχάνημα;
Τέλος όσο αφορά τα έσοδα που έχουν κάποιες τοπικές κοινότητες από τρίτες πηγές (ενοίκια, ανεμογεννήτριες, λατομία, κ.λπ.) και τα οποία πρέπει να αποδίδονται στις αντίστοιχες τοπικές κοινότητες και εδώ η δημοτική αρχή Καπεντζώνη δεν εφαρμόζει το νόμο και δεν αποδίδει το σύνολο του ποσού που δικαιούνται. Παράδειγμα η Τοπική Κοινότητα Μαλανδρίνου η οποία από την εκμετάλλευση του λατομείου δικαιούται περί των 60.000,00 ευρώ το χρόνο. Ας μας πει ο κ. Δήμαρχος το ποσό που έχει αποδοθεί τα τρία χρόνια της δημαρχίας του και ακολούθως ας μας αποκάλυψη επιτέλους που πάνε τα χρήματα που δεν αποδίδει – ως οφείλει- στις Τοπικές Κοινότητες.
Ένα ακόμη πρόβλημα στη σωστή λειτουργία του δήμου είναι η – πολλές φορές -έμμεση  προτροπή προς τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων να χρηματοδοτήσουν από τη τσέπη τους κάποιες εργασίες που κρίνονται απαραίτητες και επείγουσες στα χωριά τους και ακολούθως να τους επιστραφούν τα ποσά αυτά από το δήμο. Το κακό είναι ότι οι υπεύθυνοι του δήμου, προφανώς επειδή τάζουν τα πάντα σε όλους, ξεχνούν τις οφειλές αυτές με αποτέλεσμα οι Πρόεδροι να παρακαλούν για να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Ακόμη και σήμερα ο Δήμος Δωρίδος έχει οφειλές προς Προέδρους οι οποίες χρονολογούνται από το 2012.
Δυστυχώς η δημοτική αρχή αποδείχτηκε ΄΄μικρή΄΄ και σε ότι έχει να κάνει με τη κατασκευή των λεγόμενων μεγάλων έργων στη Δωρίδα.
Προεκλογικά ο κ. Καπεντζώνης κατηγορούσε τους πρώην δημάρχους ότι δεν διεκδίκησαν κονδύλια από το ΕΣΠΑ και δήλωνε ότι θα διεκδικήσει πόρους από το ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτήσει βασικές υποδομές του Δήμου.
Πρόσφατα είχα χαρακτηρίσει το κ. δήμαρχο Δωρίδος ως Δήμαρχο απένταξης των μεγάλων έργων.
Το έργο της αποχέτευσης Ευπαλίου προϋπολογισμού 5.150.000,00 ευρώ απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.
Το έργο της αποχέτευσης Τολοφώνος προϋπολογισμού 3.200.000,00 ευρώ απεντάχθηκε από το ΕΠΣΑ, παρόλο που πριν από ένα περίπου χρόνο σε σύσκεψη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, παρουσία του Δημάρχου Δωρίδος και της βουλευτού Φωκίδας, ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύτηκε για επανένταξη του έργου, με τη προϋπόθεση να προχωρήσει ο δήμος το σκέλος αποχέτευσης Πάνορμου, κάτι για το οποίο ο κ. δήμαρχος – παρουσία του υπουργού κ. Καλαφάτη και της βουλευτού Φωκίδας κας. Μανδρέκα – αρνήθηκε να δεσμευτεί.
Στο έργο της Ανάπτυξης Ορεινών Όγκων Δημοτικής Ενότητας Ευπαλίου, το οποίο αφορούσε τις Τοπικές Κοινότητες Κάμπου-Φιλοθέης-Τείχιου-Παλαιοξαρίου-Ποτιδάνειας, έγινε διακοπή εργασιών.
Το έργο του παραλίμνιου αγωγού λυμάτων της τεχνιτής λίμνης του Μόρνου, από ότι φαίνεται πήρε ΄΄στραβό δρόμο΄΄.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Από την παράταξή σας είστε ο μόνος που βγαίνετε μπροστά όλα αυτά χρόνια και ασκείτε αντιπολίτευση προς την πλειοψηφία. Δεν σκεφτήκατε ποτέ μήπως «καπελώνετε» τον επικεφαλής της παράταξής κ. Παγώνη;
Κ. Κουτσούμπας: Τιμώ και σέβομαι το Τάσο Παγώνη και σε καμία περίπτωση δεν νιώθω ότι τον ΄΄καπελώνω΄΄ όπως λέτε. Από την άλλη τιμώ και σέβομαι τους συμπατριώτες μου οι οποίοι με εξέλεξαν δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Δωρίδος.
Ως δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης του δήμου, έχω καθήκον και χρέος να ελέγχω τη πλειοψηφούσα παράταξη του δήμου και να επισημαίνω τόσο προς τους συναδέλφους μου δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας, όσο και προς το κ. δήμαρχο, αλλά κυρίως προς τους πολίτες της Δωρίδας τις αστοχίες, τις παραλήψεις, τα λάθη και τις παρατυπίες της δημοτικής αρχής.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πέρα από την πορεία της Δημοτικής Αρχής, από την πορεία της παράταξής σας ως μείζονα μειοψηφία όλα αυτά τα χρόνια, είστε ευχαριστημένος; Που εντοπίζετε τις αδυναμίες σας ως παράταξη;
Κ. Κουτσουμπας: Η μεγάλη μας αδυναμία αυτά τα χρόνια είναι το επικοινωνιακό κενό που παρουσιάζουμε ως παράταξη. Δεν διαχειριστήκαμε, στο σύνολό του, επικοινωνιακά όλα όσα παρουσιάζουμε στο δημοτικό συμβούλιο σε σχέση με τις αστοχίες, τις παραλήψεις και τις παρατυπίες της δημοτικής αρχής. Δε φροντίσαμε αυτά που λέγονται και ακούγονται στο δημοτικό συμβούλιο, να ακουστούν και να μαθευτούν στις πλατείες των χωριών. Δεν δώσαμε έμφαση στην επικοινωνία με τους δημότες, ακόμη και με τους Προέδρους Τοπικών Κοινοτήτων. Δεν τους εκθέσαμε τις θέσεις μας, τους προβληματισμούς μας για τη πορεία του δήμου. Πιστεύω πως αν είχαμε καλλίτερη επικοινωνιακή διαχείριση, θα φαινόταν ακόμη περισσότερο η έλλειψη έργου εκ μέρους της δημοτικής αρχής. Θυμηθείτε τα δικά σας δημοσιεύματα, όταν ζητούσατε τη γνώμη των Προέδρων των χωριών της Δωρίδας για τη δημοτική αρχή. Θυμηθείτε πόσοι Πρόεδροι είχαν να πουν θετικά σχόλια και ήταν ευχαριστημένοι από τη λειτουργία του Δήμου Δωρίδος, ελάχιστοι.
Θυμηθείτε πόσοι εξ αυτών είχαν εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο του Γιώργου Καπεντζώνη και εμφανίζονταν απογοητευμένοι από τη πορεία της δημοτικής αρχής, η πλειοψηφία.
Η μεγάλη μας αδυναμία ήταν και πιστεύω ότι εξακολουθεί να είναι η έλλειψη επικοινωνίας με τους δημότες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει θέμα με την επιλογή υποψηφίου στο χώρο σας. Ποια είναι τα εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν από όλες τις πλευρές;
Κ. Κουτσούμπας: Καταρχήν να ξεκαθαρίσω κάτι. Όσοι πιστεύουν ότι τη σημερινή εποχή χρίσματα δίνουν τα κόμματα, είναι βαθιά γελασμένοι. Χρίσματα δίνουν οι τοπικές κοινωνίες, οι απλοί πολίτες, αυτοί που βιώνουν τα προβλήματα και θα κληθούν το προσεχή Μάιο να εκλέξουν τη νέα δημοτική αρχή στη Δωρίδα.
Το ζήτημα είναι πως πρέπει όλοι να καταλάβουν είναι ότι αυτός που θα κατέλθει ως υποψήφιος δήμαρχος, πρέπει να είναι κάποιος ο οποίος έχει βιώσει έχει ζήσει αυτό το τόπο, κάποιος που έχει να επιδείξει έργο, που είναι αγαπητός στο κόσμο. Δεν έχει σημασία από πού κατάγεται, αν είναι από την ορεινή ή την παραλιακή Δωρίδα, αν είναι από το Ευπάλιο το Λιδωρίκι, τα Βαρδούσια ή την Ερατεινή, αλλά τι προοπτικές έχει και με ποιες αξιώσεις και όραμα κατεβαίνει να διεκδικήσει το Δήμο Δωρίδος.
Αν εγκλωβιστούμε στο δίπολο βοράς-νότος, ορεινοί-πεδινοί, στο οποίο έντεχνα κάποιοι προσπαθούν να μας σύρουν τότε τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε εκφράσει την προτίμησή σας στον κ. Κουλούλα. Γιατί πιστεύετε ότι μπορεί να πάει καλύτερα εκλογικά και τι θα κάνετε εσείς σε περίπτωση που δεν επιλεγεί τελικά;
Κ. Κουτσούμπας: Έχω δουλέψει δίπλα στο Γιώργο Κουλούλα και έχω ζήσει από πρώτο χέρι τον αγώνα του στο ΄΄Καποδιστρικό΄΄ Δήμο Λιδωρικίου. Είναι ένας άνθρωπος με πίστη σε αυτό που κάνει, με αγάπη και σεβασμό τόσο προς τους συνεργάτες του, αλλά κυρίως προς τους συνδημότες του. Πιστεύει σε αυτό που θέλει να πετύχει και το κυνηγάει με πάθος, πάντα προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Απόδειξη αυτών που λέω είναι το έργο που άφησε στο πρώην Δήμο Λιδωρικίου. Απόδειξη είναι η δωδεκαετής θητεία του ως δήμαρχος με συνεχώς αυξανόμενα εκλογικά ποσοστά. Απόδειξη είναι η αγάπη που δείχνουν μέχρι σήμερα στο πρόσωπό του όχι μόνο οι Λιδωρικιώτες, αλλά και δημότες από τις άλλες περιοχές της Δωρίδας.
Ναι πιστεύω πως ο Γιώργος Κουλούλας έχει τις προϋποθέσεις να διεκδικήσει νικηφόρα το Δήμο Δωρίδος.
Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, σε περίπτωση που θα είναι άλλος υποψήφιος, θα εκτιμήσω το έργο του, την αγάπη για το τόπο και τους δημότες, το όραμά και το πρόγραμμά του για τη Δωρίδα. Και αν και αυτός κρίνει ότι μπορώ και εγώ να βοηθήσω, τότε θα συμμετέχω σ’ αυτή τη προσπάθεια.